Sabtu, 10 Mac 2012

BOLEH SOKONG ,TAKSUB JANGAN

Kawan saya AHMAD FUZAMIRUL pernah menyatakan hal sedemikian "FIQ JANGAN TAKSUB DENGAN SATU PEMIMPIN"

Jadi saya membuat keputusan untuk menjadi LALANG :)
INILAH KAMI:-




Kehadiran saya menulis ini bukan niat untuk mempertikaikan pas dan umn tapi dari segi kedua-dua parti ini meletakkan islam adalah berbeza iaitu mereka meletakkan islam itu sebagai asas dalam pentadbiran atau menggunakan islam untuk tujuan berpolitik.

"Mereka menggunakan agama sebagai "KENDERAAN" untuk kejayaan parti dengan menggunakan isu tertentu tetapi lebih penting jika takdir pembangkang dapat memerintah ,siapakah sebenarnya yang berkuasa."IBARAT MEMANDU,SIAPAKAH YANG MEMANDU "KENDERAAN" itu"???-(tepuk dada tanya selera) ^__^


Dalam soal etika politik,ia terpulang kepada kamu semua rakan-rakan.Jika ada aktivis atau pemimpin politik lebih dominan mengakui dirinya PEJUANG ISLAM tetapi pada masa yang sama masih berperangai kurang elok ia akan memberi kesan kepada pemerintahan negara.

Jika kamu tahu mengenai kejatuhan kerajaan Rom pada era kepimpinan khalifah . Ia runtuh bukan kerajaan gagal dari segi strategi dan pentadbiran negara tetapi akhlak ataupun faktor moral dan pertikaian sesama sendiri .

2 ulasan: